reklama

Košice - metropola východu

Óda na Košice

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Košice sú druhým najväčším mestom Slovenska, žije tu vyše 242 tisíc ľudí a je to zároveň mesto, v ktorom som sa rozhodla žiť aj ja.
A prečo? Lebo má takú ľudskú veľkosť - nie je ani príliš veľké, ani príliš malé... Je také akurát :-)
Bývala som v rôznych štátoch, v rôznych mestách, mestečkách i dedinkách.
Košice mi prirástli k srdcu asi najviac zo všetkých. Majú neskutočne krásne staré mesto, plné histórie, tajomstiev a prekvapení. Ľudia sú tu srdečnejší a život pokojnejší.
Bývam tu "len" 5 rokov, ale stále objavujem nové zákutia a zažívam nové situácie.
Dóm sv. Alžbety, patrónky mesta je podľa mňa najkrajší na svete… Som si istá, že na svete je pár oveľa starších a architektonicky komplikovanejších a možno aj majestátnejších, ale ten "náš" je podľa mňa najkrajší na svete…
Vždy keď sa prechádzam po centre po nepravidelne dláždenom chodníku, respektíve pešej zóne starého mesta, predstavujem si hradby a vodné nádrže, ktoré tam niekedy boli a ktoré tieto dlaždice znázorňujú. Málo ľudí asi vie, že to nebol majster kat AKA majster dlaždič, ktorý sa uťal, ale zámer zdieľať s moderným svetom niečo historicky cenné.
Páčia sa mi staré budovy, ktoré lemujú túto pešiu zónu. Každá je iná, každá z nich má nejakú históriu, prežili mnoho generácií, svetských i cirkevných mocí a vedeli by vyrozprávať veľa tajomstiev. Je tu dostatok zelene, (leso-) parkov, množstvo fontán (nie len pre Zuzany), jazierok i kúpalísk (umelo vytvorených, aj tých prírodných).
Máme tu krásne letné terasy, kvalitné reštaurácie, prekrásnu ZOO, botanickú záhradu, kopec múzeí, veľa palácov, amfiteáter, Kunsthalle, KulturPark a pre adrenalínových nadšencov i Luník IX.
Dá sa tu všade relatívne rýchlo dostať a je tu vždy čo pozerať a kam ísť.
Minulý rok bolo toto mesto ešte o niečo krajšie a zaujímavejšie ako po iné roky a to kvôli svojmu titulu Európske Hlavné Mesto Kultúry.
Bolo plné podujatí, novôt a turistov.
Košice sú krásne. Jednoducho "moje" mesto…

Jana Nemcová

Jana Nemcová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Jana Nemcová, som račica ako vyšitá, bývam v Košiciach a rozhodla som sa začať blogovať. Dúfam, že Vás moje články pobavia... Budú s veľkou pravdepodobnosťou o mačkách kedže mám doma dvoch najdúšikov z ulice, alebo o veciach, nad ktorými sa dá zamyslieť prípadne zasmiať. Príjemné čítanie priatelia :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu