reklama

Čierny kocúr, čierna mačka

Venované mojim dvom štvornohým deťom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Bono sa ku mne dostal ako cca. 3-4 mesačné bábo, najdúšik z ulice, ktorého som pôvodne prichýlila len dočasne. V práci som jedného dňa náhodou šla okolo kolegu, ktorý ťažko presviedčal inú kolegyňu aby si mačiatko vzala k sebe. V tom sa kolegyňa otočila smerom ku mne so slovami: "Janka, nechceš mačičku?" Janka ale nechcela. A už tobôž nie, keď sa dozvedela, že sa jedná o čierneho jedinca… Kolega začal historku o tom, ako jeho skoro manželka bola venčiť psy, ktoré sa podvečer rozštekali na krík, spoza ktorého vyšla asertívna čierna cica s (citujem citát): "prrrrrr" a začala sa obtierať o dvoch "zúrivých" Jackov Russelov… Tak si slečna (budúca pani) mačiatko vzala domov. Keď však dotyčný dvojnožec AKA kolega spomenul, že jeho nastávajúca je silne alergická a mohla by dostať anafilaktický šok, zľutovala som sa nad ňou asi viac, ako nad úbohým štvornohým bezdomovcom. A tak som privolila… Veď to bolo len dočasne…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kolega ma odviezol aj s mojim novým spolubývajúcim ku mne domov, pribalil aj mačací piesoček, krabičku namiesto mačacieho záchodíka a nejaké kapsičky pre malého cicmena. Hneď ráno som nabehla do miestneho chovproduktu a nakúpila dočasnú výbavičku: záchodík,piesoček, granulky, hračku… Mištičky sme mali doma, aj ležadielko. A kedy som zistila, že cica je vlastne cicmen? Asi po 3-4 dňoch, keď prvý krát to chlpaté čudo judo zdvihlo chvost :-) Malý čierny krásavec bol veľmi ubojaný a prvé tri dni som ho skoro vôbec nevidela. Bol taký vyhladovaný, že keď som mu prvý krát nasypala do misky granule, žral, žral, žral a nevedel prestať. Z 1,6 kg, ktoré mal keď sme boli na veterine prvý krát sa vypapal na krásnych 2,5 kg o presne týždeň neskôr. Teraz má statočných 6,6 kg a je to krásny, upradený a inteligentný parťák s prenádherne lesklou srsťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Duffy mala 15.8. 2 roky. Tá sa ku mne dostala predminulé leto cez babenky, ktoré pracujú s SOS mačky. Tiež ako dočaska :-) Depozity boli plné… Tak mi ako potencionálnej dočaske dali číslo na chalana, ktorý našiel pri Hornáde mačence a nevedel čo s nimi. Podľa nich mali asi 4 týždne (takže by mali sami papať)… Ja som po telefonáte s ním nabehla na miesto stretnutia v plnej zbroji s veľkou prenoskou. O chvíľu došiel chalan s “ľadvinkou”, palcom a ukazovákom pravej ruky z nej vytiahol akéhosi potkaníka... Malé, umňaukané, bezzubé klbko s čerstvo otvorenými modrými očkami...(vtedy som zistila, že Duffuškiných 3 súrodencov chalan už rozdal babám na sídlisku a ostala mu len 1 čierna mačicka, ktorú nikto nechcel).
Pani veterinárka nás ubezpečila, že máme maximálne 2 týždne a musíme papať mliečko každých pár hodín, masírovať bruško a pomáhať pri cikaní a kakaní. Vmestili sme sa do 1 dlane dospelého človeka a vážili sme 15 dkg... Mini cica plakala dva dni a dve noci a ja som ju prosila o zľutovanie. Podľa toho dostala meno. Kto pozná text piesne MERCY of Waleskej speváčky DUFFY, ten pochopí prečo :-) Vzala som si v práci pár týždňov dovolenky a tak sme každé dve hodiny kojili, masírovali, cikali a kakali... Nie vždy v tomto poradí :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dá sa povedať, že sa moji maznáčikovia stali mojim znakom. Kamaráti a rodina (dokonca v konečnom dôsledku aj ja sama) mi začali kupovať a vyrábať veci s vyobrazením čiernych šeliem domácich. Mám rohož s dvomi čiernymi cicami, dáždnik s čiernym panterom, čajník so šálkou a podšálkou s 2 pumami, 2 čierne odparovače na radiátoroch (nie som si istá či je tento terminus technikus správny), tričká, náušnice s náhrdelníkom, ručne maľovanú tašku a s dvomi čiernymi mačkovitými izbovými šelmičkami, ktoré sa nápadne podobajú na tie moje.

Po skoro 5 rokoch v spoločnosti čiernych mačiek Vás môžem uistiť, že keď Vám čierna mačka prebehne cez cestu znamená to len, že sa chce dostať na druhú stranu :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aj to, že čierne mačky Vám neukradnú dušu, iba srdce…

Jana Nemcová

Jana Nemcová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Jana Nemcová, som račica ako vyšitá, bývam v Košiciach a rozhodla som sa začať blogovať. Dúfam, že Vás moje články pobavia... Budú s veľkou pravdepodobnosťou o mačkách kedže mám doma dvoch najdúšikov z ulice, alebo o veciach, nad ktorými sa dá zamyslieť prípadne zasmiať. Príjemné čítanie priatelia :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu